Ποιο είναι το καλύτερο ελληνικό eshop;

(Αν βαριέσαι να διαβάζεις τη φλυαρία μου, μπορείς να scrollάρεις στο τέλος, για να δεις το όνομα. 😉 )

Καλώς όρισες, καλή φίλη και καλέ φίλε, πίσω σε αυτό το αραχνιασμένο blog.

Πέρασε σχεδόν ένας χρόνος, από τότε που έγραψα εδώ τελευταία φορά, αλλά είχα πέσει με τα μούτρα, σε ένα project, γιατί έπρεπε να το κάνουμε να γιγαντωθεί. Και νομίζω ότι τα καταφέραμε… 👇

Έτσι λοιπόν, τώρα που βρήκα λίγο ελεύθερο χρόνο, είπα να ασχοληθώ λίγο περισσότερο με μια ιδέα, που με γυροφέρνει εδώ και κάτι μήνες.

Πάμε να την δούμε.

Η ΙΔΕΑ

Κάθε βράδυ, όπως πολλοί από εσάς, μου αρέσει να διαβάζω πριν πέσω για ύπνο (αν και ο καλός φίλος Στέλιος λέει ότι τα ‘βιβλία είναι για να μας ξυπνάνε, κι όχι για να μας κοιμίζουν’). Ένα βράδυ λοιπόν, διάβαζα ένα τυχαίο αρθράκι στο medium για optimization, και στο άσχετο μου καρφώθηκε η ιδέα … ‘ποιο να είναι άραγε το καλύτερο eshop?’

Όπως καταλαβαίνετε η ερώτηση δεν είναι απλή, γιατί έπρεπε να εξεταστούν πολλοί παράγοντες. Τι τεχνολογία χρησιμοποιεί, τι customίες έχει αναπτύξει, πόσο πουλάει, και πάει λέγοντας.

Από την άλλη όμως, όλα αυτά τα ερωτήματα, δεν νομίζω ότι αγγίζουν ιδιαίτερα τον καταναλωτή. Είναι η παγίδα της ‘κατάρας της γνώσης’, που επειδή επικεντρώνουμε εμείς σε αυτά, σημαίνει ότι θα ασχοληθούν και οι καταναλωτές. Λάθος!

(Tip: εδώ και ένα postάκι για τις αντικαταβολές που αναλύεται η ‘κατάρα της γνώσης‘)

Οπότε έπρεπε να βγω από τα παπούτσια ενός παραδοσιακού ecommercά και να σκεφτώ σαν καταναλωτής. Πως θα αξιολογούσα σαν καταναλωτής, ένα καλό ηλεκτρονικό κατάστημα;

Και επειδή η λέξη-κλειδί σε αυτήν την ερώτηση είναι το ‘αξιολογούσα’, αποφάσισα να δανειστώ την έτοιμη πληροφορία, και να την αναλύσω…

Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ

Η λογική ήταν απλή. Θα προσπαθούσα με την ελάχιστη γνώση growth hacking που έχω, να ‘ρουφήξω’ και μετά να αναλύσω το αγαπητό Skroutz  (sorry, guys!)

Έτσι και έκανα.

Χρησιμοποιώντας ένα απλό web scraping εργαλείο, κατέβασα όλη την πληροφορία των καταστημάτων που βρίσκονται στο Skroutz. Τα δεδομένα λοιπόν, που θα αναλύσω είναι μέχρι και τις 23 Φεβρουαρίου, που πήρα το τελευταίο instance. 

(Σημείωση: Η αλήθεια είναι ότι κατέβασα όλα τα eshops που ξεκινάνε από Α και τελειώνουν σε Ζ, αλλά ξέχασα όσα ξεκινάνε με κάποιο αριθμό. Ευελπιστώ ότι θα μου το συγχωρέσετε, αν και είναι πολύ λίγα)

Στο σύνολο, ανέλυσα 10180 ηλεκτρονικά καταστήματα που βρήκα στο Skroutz.

ΤΑ ΠΡΩΤΑ ΝΟΥΜΕΡΑ

Μερικά ενδιαφέροντα πρώτα στατιστικά:

  • Από τα 10180 eshops, τα 5271 έχουν URL, άρα (υποθέτω ότι) έχουν και ηλεκτρονικό κατάστημα. Τα υπόλοιπα 4909 φιλοξενούνται αποκλειστικά στην πλατφόρμα του Skroutz, που δείχνει ότι το marketplace έχει γιγαντωθεί, αφού τείνει σε αναλογία  1:1  («ηλεκτρονικό κατάστημα – μόνο κατάστημα στο Skroutz»)
  • Από τα 10180 eshops, μόνο τα 787 έχουν δηλώσει ότι έχουν τουλάχιστον ένα φυσικό κατάστημα. Ενδεχομένως πολλοί δεν το έχουν καταχωρήσει στην πλατφόρμα του Skroutz, αλλά και πάλι ο αριθμός των παραδοσιακών εμπόρων που δεν ασχολούνται καθόλου με το ηλεκτρονικό εμπόριο είναι τεράστιος, αν συγκρίνουμε απλά το 787 (ή ακόμα και το 10180) σε σχέση με τις 227,461 επιχειρήσεις που ασχολούνται με το εμπόριο στην Ελλάδα (στοιχεία ΕΛΣΤΑΤ)
  • Από τα 10180 eshops, μόνο τα 262 έχουν δηλώσει ότι έχουν το Σήμα Αξιοπιστίας του GRECA. Όπως καταλαβαίνετε, και εδώ χάνεται μια πολύ σημαντική ευκαιρία να ενημερωθούν οι καταναλωτές ότι το ηλεκτρονικό κατάστημα που επισκέπτονται έχει περάσει από ποιοτικό έλεγχο, από έναν εγκεκριμένο φορέα.
  • Τέλος, κλείνω με ένα πολύ ενδιαφέρον στοιχείο. 6216 eshops από ένα σύνολο 10180, έχουν λάβει έστω και μια αξιολόγηση.  Ο μέσος όρος των αξιολογήσεων που λαμβάνει το κάθε eshop, είναι 40,6,  ενώ το πλέον εντυπωσιακό νούμερο είναι το εξής.  Η μέση βαθμολογία σε κάθε αξιολόγηση είναι στο… 4,8!!

ΠΩΣ ΓΙΝΕΤΑΙ ΑΥΤΟ;

Το Skroutz έχει δουλέψει πάρα πολύ στο κομμάτι ‘post purchase’ και ‘αξιολογήσεις’ τα τελευταία χρόνια. Και έχει καταφέρει, όχι μόνο να μαζέψει ένα τεράστιο αριθμό αξιολογήσεων (252,092!), αλλά και να μετατοπίσει την μέση βαθμολογία, στα πολύ υψηλά νούμερα, αλλάζοντας τον τρόπο που αξιολογούν οι χρήστες. Κάτι που είμαι σίγουρος ότι θα σταμάτησε και την πολλή γκρίνια που θα άκουγαν τα παιδιά του Customer Support, από τους ιδιοκτήτες των eshops.

Πιο συγκεκριμένα, 2860 ηλεκτρονικά καταστήματα έχουν μέση βαθμολογία στο 5, ενώ το 88,1% των eshops έχει μέση βαθμολογία που ξεπερνάει το 4,5!

Για να το δούμε και σε γραφική απεικόνιση, αυτό είναι το πλήθος των eshops σε σχέση με τη βαθμολογία τους:

Ενώ, αν εξαιρέσουμε τα 5άρια, τότε το γράφημα θα φαινόταν κάπως έτσι:

Προφανώς, ένας από τους τρόπους που το κατάφερε αυτό το Skroutz είναι το πολύ έξυπνο post-purchase email, όπου ζητάει από τους αγοραστές να πουν την γνώμη τους.

Αυτό το emailάκι, οδηγεί σε ένα ερωτηματολόγιο 6 στοχευμένων ερωτήσεων και μιας ανοικτής ερώτησης.

(Tip: Κάνετε το ίδιο; Μιλάτε με τους χρήστες του eshop σας, μετά την αγορά τους, για να μάθετε τη γνώμη τους; Αν είναι χαρούμενοι, αν έλαβαν το προϊόν γρήγορα, αν θα ήθελαν να δουν κάτι καινούργιο, κτλ)

Η ΛΙΣΤΑ ΤΩΝ ΚΑΛΥΤΕΡΩΝ

Και φτάνουμε στο κυρίως πιάτο της βραδιάς. Το φιλέτο.

Ποια ηλεκτρονικά καταστήματα θεωρούν οι χρήστες του Skroutz, ως τα καλύτερα;

H λίστα μας δείχνει τα ακόλουθα 12 eshops, που έχουν περισσότερες από 1000 αξιολογήσεις!

Εδώ λοιπόν, χρησιμοποίησα τα πιο κάτω κριτήρια, με την ακόλουθη σειρά, για να τα κατατάξω. Δεν λέω ότι είναι η καλύτερη επιλογή, αλλά τουλάχιστον στα δικά μου μάτια, είναι αρκετά χρήσιμη για να καταλήξουμε σε ένα αποτέλεσμα:

  1. Ποια είναι η μέση βαθμολογία που έχει;
  2. Πόσες αξιολογήσεις έχει συνολικά;
  3. Πόσες θετικές αξιολογήσεις έχει;

Με βάση λοιπόν, τα πιο πάνω, μέση βαθμολογία 5, έχουν το Gadget-Shop, το Kooqie, το Pharmacy128 και το ShopOn.

Αν σορτάρουμε με τον αριθμό των αξιολογήσεων αυτούς τους 4, τότε έχουμε:

  1. Kooqie
  2. Gadget-Shop
  3. Shopon
  4. Pharmacy128

Και κοιτάζοντας τις θετικές αξιολογήσεις, βλέπουμε ότι η ομάδα του Kooqie έχει 1735 θετικές και μόνο μια αρνητική!

Τους βγάζω το καπέλο!!

Νικητής λοιπόν του άτυπου διαγωνισμού που έστησε ο κυρ. Φώτης, ‘δανειζόμενος’ το περιεχόμενο του αγαπημένου Skroutz, για το μήνα Φεβρουάριο του 2022, είναι το:

Kooqie.com

υ.γ.1: Προφανώς αξίζει μια μεγάλη αναγνώριση και στους υπόλοιπους φίλους, που κατάφεραν να βάλουν το eshop τους, στην πρώτη 12άδα των πιο υψηλά αξιολογημένων eshops του Skroutz. Μην τους αδικήσουμε.

υ.γ.2: Εννοείται ότι έκανα και την αντίστροφη μελέτη, για να δω ποια είναι τα χειρότερα ελληνικά eshops. Και υπάρχουν 3 eshops με βαθμολογία 0,3! Γιατί ρε σείς; Όπως και να έχει, παραπάνω στοιχεία δεν θα αποκαλύψω. Εδώ μας αρέσει να αναδεικνύουμε τις βέλτιστες πρακτικές.

υ.γ.3: Σημαντικό να αναφέρω επίσης, ότι πολλά δημοφιλή eshops, δεν συνεργάζονται με το Skroutz. Κατανοώ την εμπορική πολιτική, εντούτοις δεν είχα κάποιο τρόπο να δω πως τα αξιολογεί ο κόσμος.

υ.γ.4: Θέλω να πιστεύω ότι οι καλοί μου φίλοι, στο Skroutz, δεν έχουν πρόβλημα που ανέδειξα τα πιο πάνω στοιχεία. Αν όμως, θεωρούν ότι δεν θα πρέπει να δημοσιευτούν τέτοια στοιχεία, τότε απολογούμαι και θα κατεβάσω το post…. (αλλά ξέρω βαθιά μέσα σας, ότι με αγαπάτε, και δεν έχετε ενοχληθεί με κάποιο τρόπο) 😇

υ.γ.5: Τελευταίο, τελευταίο και σταματάω. Ανέφερα πιο πάνω, ότι μόνο 262 eshops έχουν δηλώσει ότι έχουν το Σήμα Αξιοπιστίας του GRECA. Αν δείτε όμως, την 12άδα των καλύτερων θα παρατηρήσετε ότι οι 7 στους 12 έχουν Trustmark. Και γενικότερα, η μέση αξιολόγηση που έχει ένα κατάστημα με σήμα αξιοπίστιας του GRECA, είναι στο 4,82, ελαφρώς καλύτερο από το μέσο 4,8. Μήπως να το ξανασκεφτείτε, όσοι δεν έχετε;



1 Σχόλιο

Μοιράσου τις σκέψεις σου...

Discover more from Fotis Antonopoulos - eCommerce & Conversion Optimisation

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading