Καλησπέρα σου αγαπημένο eCommerce Community,
Στο χαρούμενο και πρόσχαρο πνεύμα των Εορτών που ευελπιστώ ότι όλοι ζούμε, έφτασε αυτή η υπέροχη στιγμή της χρονιάς που πρέπει να αναδείξουμε το ‘Καλύτερο Ελληνικό eShop 2024‘.
Εξάλλου, τόσα βραβεία υπάρχουν από εδώ και από εκεί, δεν πιστεύω να χαλαστεί κανένας αν δώσουμε ακόμα ένα. 😎
Ξεκινώντας να σε ευχαριστώ που έκανες κλικ (ή tap) στον click bait τίτλο μου, για να δεις ποιο είναι το ‘καλύτερο Ελληνικό eshop για το 2024’. 😇
Προφανώς, όταν αναφέρω ‘καλύτερο eshop’ αναφέρομαι στα eshops που βρίσκονται αυτή τη στιγμή πάνω στο Σκρουτζ’, αλλά χρησιμοποιώ τον επιθετικό προσδιορισμό ποιητική αδεία, για να ‘πουλήσω’ καλύτερα το postάκι μου. Όπως καταλαβαίνετε, δεν θα ήταν και ο πιο εμπορικός τίτλος το… ‘Καλύτερο ελληνικό σκρουτζομάγαζο 2024’. 😊
Παρόλα αυτά, φέτος σας έχω και μια πρωτοτυπία.
Δεν θα μείνουμε μόνο στο Σκρουτζ, αλλά θα εμφανίσουμε πρώτη φορά στοιχεία και από το BestPrice!
Yeap!
Βέβαια, δεν είμαι Κωνσταντουλάκης ή Θεοδωράτος να βάλω κάτω τις δυο διαφορετικές βάσεις και να τις ενώσω, για να παράγω ακόμα πιο αξιόπιστα αποτελέσματα, οπότε τουλάχιστον για φέτος, θα υποστείτε απλή παρουσίαση των στοιχείων των δυο πλατφορμών.
Αφήνω όμως τις πομπώδεις εισαγωγές, που θυμίζουν τις αρχικές θεσμικές φλυαρίες στα συνέδρια, και πάμε να δούμε για αρχή, μερικά στατιστικά δεδομένα από τα στοιχεία που έχουμε μαζέψει.
H διαδικασία
Όπως έχω γράψει και στα δυο προηγούμενα posts για το 2022 και το 2023, σκοπός της άσκησης είναι να μάθω τι λέει και πως κρίνει/αξιολογεί ο κόσμος τα ηλεκτρονικά καταστήματα, σε μια ανεξάρτητη (αν μπορεί να χρησιμοποιηθεί η ορολογία) πλατφόρμα.
Πλέον δυο.
Οπότε, έχω στήσει ένα μικρό botάκι που χρησιμοποιώ για να ‘δανειστώ’ τα στοιχεία από το Σκρουτζ.
Βέβαια, οι καλοί προγραμματιστές του, μου κάνουν λίγο δύσκολη τη ζωή βάζοντας διάφορα εμποδιάκια, για να μπλοκάρουν το bot μου (και καλά κάνουν), αλλά η δίψα για γνώση είναι μεγάλη, οπότε και φέτος βρήκαμε λύση.
Ανέφερα στην αρχή ότι για πρώτη χρονιά φέτος, θα δοκιμάσω να κάνω blend και μερικά στοιχεία από το BestPrice.gr
Timestamp, η ημερομηνία δηλαδή που ‘δανειστήκαμε’ τα στοιχεία από τις δυο καλές πλατφόρμες, η 28η Δεκεμβρίου 2024.
Αυτά για να έχουμε ένα πρώτο πλαίσιο σκέψης.
Τα πρώτα στοιχεία
Για αρχή, θα ξεκινήσω με αυτό το πινακάκι. Τον αριθμό των eshops που κατάφερα να συγκεντρώσω από το Σκρουτζ:
Όπως παρατηρούμε υπάρχει μια ‘κόπωση’ φέτος.
Η περυσινή πτώση ήταν λογική να είναι μεγάλη λόγω του χαρ της ετήσιας συνδρομής που αποφάσισε να χρεώσει το Skroutz. Η φετινή πτώση όμως, δεν ξέρω που οφείλεται.
Ειδικά όταν διαβάζουμε κάτι μυστήριες ‘έρευνες’ που λένε ότι το eCommerce στην Ελλάδα, συνεχίζει να ‘τρέχει ραγδαία’ και να έχει αξία ‘κοντά στα 31 δις’
(🤣 δυνατά γέλια, πίσω από την οθόνη, που δεν μπορείτε να δείτε, αλλά σίγουρα τα ακούτε !!)
Αντίστοιχα, τα ηλεκτρονικά καταστήματα που κατάφερε να ‘τράβηξει’ το botάκι μου από το BestPrice είναι 3677, αν και το BP δηλώνει ότι έχει 3722.
Hosted / Shared Presence
Πέρυσι, είχαμε προσπαθήσει να δούμε πόσες εταιρείες που είναι πάνω στο Σκρουτζ, έχουν και ηλεκτρονικό κατάστημα. Αυτό το υποθέτουμε από το γεγονός ότι κάποιοι αναφέρουν το link του eshop τους
(μπορεί και να μην το κάνουν, αλλά μου ακούγεται παράλογο. Γιατί να μην αναφέρεις το link του eshop σου -αν έχεις- και προτιμάς να πληρώσεις κάποιο commission; Όπως και να έχει, για την άσκηση μας, θα υποθέσουμε και φέτος, πως όποιος αναγράφει το link του, είναι λογικός άνθρωπος και έχει και eshop). 🙂
Έχουμε και λέμε:
Παρατηρούμε ότι υπάρχει μια σημαντική πτώση στις επιχειρήσεις που δηλώνουν ότι έχουν ηλεκτρονικό κατάστημα, ενώ υπάρχει αύξηση σε αυτό που πάντα ονομάζαμε ‘σκρουτζομάγαζα’. Εταιρείες που πουλάνε αποκλειστικά πάνω από το marketplace, χωρίς να χρειάζονται και κάποιο eshop. Και όπως βλέπετε, η αναλογία (ratio), έχει περάσει πλέον προς αυτήν την κατάσταση.
Για κάθε eshop πάνω στο Σκρουτζ, υπάρχουν 1.3 ‘σκρουτζομάγαζα’
(σημείωση: Απολογούμαι για την έκφραση, αλλά δεν μπορώ να βρω κάποια καλύτερη προς το παρόν, και καλώς ή κακώς είναι και η slang της αγοράς). 🙄
Πάμε να δούμε όμως, και ένα ενδιαφέρον στοιχείο ακόμα.
Περίπου το 95% των καταστημάτων που έχουν link (άρα έχουν μάλλον eshop) στο Skroutz, εμφανίζονται και στο BestPrice.
Αυτό που είναι εντυπωσιακό όμως, είναι πως στο BestPrice εμφανίζονται σχεδόν όλα τα ‘μεγάλα’, ‘δημοφιλή’, ‘γνωστά’, ‘πείτε τα όπως θέλετε’ ελληνικά eshops, αλλά κανένα τους ΔΕΝ υπάρχει στο Σκρουτζ. 🤨
Ενδεχομένως, γιατί το πρώτο είναι απλά ένα εργαλείο σύγκρισης τιμών, ενώ το δεύτερο είναι πλέον ένα καθαρό marketplace, μιας και η σύγκριση δείχνει να έχει ‘εξαφανιστεί’ εντελώς.
Ίσως για άλλους λόγους… Who knows?
Βλέπουμε δηλαδή στο BestPrice, αλλά δεν βλέπουμε στο Σκρουτζ, τα:
- Public
- Plaisio
- e-Shop
- Κωτσόβολος
- Cosmos Sport
- Politikos
- Germanos
- oFarmakopoiosMou
- Sneaker10
- Holland & Barrett
- PetCity
- Moustakas Toys
- κτλ.
Μέθοδος Πληρωμής
Ξεκινάμε με Σκρουτζ, και μιας και έχουμε στοιχεία μόνο από το 2023, αναγκαστικά θα τα συγκρίνουμε μόνο με πέρυσι.
Δεν βλέπουμε κάτι συνταρακτικό, που να αξίζει σχολιασμού, με εξαίρεση ίσως μια πτώση, στη υπηρεσία της αντικαταβολής, όπου πολύ λιγότερα eshops πλέον την προσφέρουν (βέβαια αυτό ίσως να έχει να κάνει και με το πιο πάνω εύρημα που αφορά τα ‘σκρουτζομάγαζα’. Απόλοτζιζ για την έκφραση).
Αυτό όμως που θα είχε ενδιαφέρον θα ήταν να προσθέσει το Σκρουτζ και τις νέες μεθόδους πληρωμής, που έχουν εμφανιστεί στην ελληνική αγορά, όπως η Klarna, η Revolut και ενδεχομένως και νέα εργαλεία που αναμένονται, τύπου Snappi, κτλ.
(θα μας τα προσθέσεις, αγαπημένο Σκρουτζ;; Ε, ε;; )
Για την άσκηση, έβαλα και ένα φίλτρο για να δούμε τα καταστήματα που έχουν link (άρα έχουν δικό τους eShop), ποιες μεθόδους πληρωμής χρησιμοποιούν.
Όπως είπαμε πιο πάνω, στο σύνολο τους είναι 3317 καταστήματα, από τα 7622 που εμφανίζονται να υπάρχουν στο Σκρουτζ, αυτή τη στιγμή.
Και όπως θα δείτε και η αντικαταβολή και η τραπεζική κατάθεση, εκτοξεύονται στα ύψη, κάνοντας την εικόνα πιο ρεαλιστική και αντιπροσωπευτική της αγοράς (και… της πραγματικότητας, προβοκατόρικα θα πρόσθετα):
(σημείωση: ναι, ναι το παρατήρησα και εγώ. Λείπει το Paypal. Δυστυχώς μου ξέφυγε και δεν έχουμε αυτήν την πληροφορία).
Από την άλλη, το Bestprice δείχνει να έχει λίγο καλύτερη ανάλυση στις μεθόδους πληρωμής. Προσθέτει δυο νέες μεθόδους, τη Viva Payments και την PaysafeCard (υπάρχει αυτή ακόμα?), ενώ και εδώ δεν έχουμε Klarna. Πιο αναλυτικά:
(σημαντική σημείωση: Αυτές είναι πληροφορίες που συμπληρώνουν οι ίδιοι οι merchants. Άρα ενδεχομένως να μην είναι αυτά τα στοιχεία 100% ρεαλιστικά. Απλά τα παραθέτω για την ανάλυση μας).
Παρουσία στο Σκρουτζ
Ενδιαφέρον έχει να κοιτάξουμε και στην παλαιότητα των καταστημάτων στο Σκρουτζ.
Οι μαθουσάλες (10+) αυξήθηκαν, όπως και όσα eshops έχουν παρουσία 3 και 5+ χρόνια πάνω στο Σκρουτζ. Εκεί που έχουμε μεγάλη πτώση είναι στα πιο ‘νέα’ καταστήματα.
Food for thought.
Τα αντίστοιχα στοιχεία του BestPrice είναι λίγο μπερδεμένα μιας και χρησιμοποιεί ελληνικά και αγγλικά formats στις ημερομηνίες, οπότε δεν έχω κάποια πληροφορία γιατί είναι λίγο δύσκολο να διορθώσω τις ημερομηνίες.
Ίσως… του χρόνου, αν έχω περισσότερο χρόνο να ασχοληθώ. 😊 (ή αν το διορθώσουν τα πανμέγιστα τσακάλια του BestPrice).
Παραγγελίες ανά εβδομάδα
Όπως και πέρυσι, μεγάλο ενδιαφέρον έχει να δούμε τους βασικούς πρωταγωνιστές… στις πωλήσεις.
Είναι σημαντικό να αναφέρω ότι τα πιο κάτω νούμερα, αφορούν παραγγελίες ανά εβδομάδα (και δεν γνωρίζουμε ποσοστά ακυρώσεων/επιστροφών/μη παραλαβών, κτλ.), οπότε μιλάμε για ‘μεικτές’ πωλήσεις.
Για το ‘blank’ έχω κάνει ειδική αναφορά, στο περυσινό άρθρο. Οπότε δεν την επαναλαμβάνω για να μην χάνουμε χρόνο.
Τέλος, όσον αφορά τις παραγγελίες, τo BestPrice δεν εμφανίζει κάποια αντίστοιχη πληροφορία, αλλά υποθέτω ότι το νέο πρόγραμμα πιστοποίησης που έχει ξεκινήσει, θα του δώσει τα στοιχεία που χρειάζεται.
Ε, ας ελπίσουμε όλοι ότι θα μας τα δημοσιοποιήσει. 😊
Pro Seller, GRECA Trustmark… και Expert??
Πάμε να δούμε και μια σύγκριση, σε τρια ποιοτικά χαρακτηριστικά που υπάρχουν πάνω στο Σκρουτζ.
Το πρώτο είναι το ‘Pro Seller’ , και είναι μια ειδική κατηγοροποίηση του Σκρουτζ, που πρέπει να πληρούνται κάποια συγκεκριμένα χαρακτηριστικά. Όσες και όσοι ενδιαφέρεστε, θα τα βρείτε εδώ.
Έχω γράψει περισσότερα στοιχεία, για το Pro Seller badge, στο αντίστοιχο περυσινό post (Καλύτερο Ελληνικό eShop 2023), οπότε δεν τα επαναλαμβάνω και φέτος. Μην χάνουμε χρόνο.
Έχουμε και λέμε:
Δυο γρήγορα σχόλια.
(a) Το Fulfilled by Skroutz δείχνει να δουλεύει, καθώς βλέπουμε σημαντική αύξηση στον αριθμό των Pro Seller. Και αναφέρω το FbS, γιατί είναι σημαντική παράμετρος για να βελτιώσει κάποιος την ‘Επιχειρησιακή Απόδοση’ του, και να γίνει Pro.
Screencapture από το ίδιο το πρόγραμμα FbS:
(b) Σημαντική πτώση έχουμε και στα πιστοποιημένα ηλεκτρονικά καταστήματα από τον GRECA. Θα περίμενα να δω το αντίστροφο, to be honest.
Αυτό όμως που έχει ενδιαφέρον, είναι μια νέα κατηγοροποίηση που έκανε φέτος το Σκρουτζ.
Τους ‘Expert Sellers’.
Όσο και να έψαξα, δεν κατάφερα να βρω περισσότερα στοιχεία (πως γίνεσαι ‘expert seller’, ποια είναι τα κριτήρια, κτλ.). Θέλω να πιστεύω ότι κάποια στιγμή θα μας το εξηγήσει το Σκρουτζ.
Είχαμε λοιπόν, 4 expert sellers, αλλά πρόσφατα έγιναν 3. Ο ένας, ήταν ‘πολύ ευτυχισμένος’ για να αντέξει τη συγκίνηση και αποφάσισε να αποσυρθεί*.
Οι άλλοι τρεις που έχουν χαρακτηριστεί ως ‘Expert Sellers, είναι οι:
- Kooqie
- DiogeniStore
- Stechi
(*Ένα σύντομο σχόλιο, γιατί πρέπει να τονίσω ένα μικρό ‘unfair’.
Τους χρησιμοποιήσατε παντού ως ‘επικοινωνιακό εργαλείο’ για να αναδείξετε την επιτυχία τους, μέσα από την πλατφόρμα. Θεμιτόν.
Δεν τα κατάφεραν. Και αυτό μάλλον λογικό ως αποτέλεσμα, με τον τρόπο που δούλευαν. Τα έχει η ζωή αυτά.
Τους ξηλώσατε νύχτα από το ‘Partner Stories’. ΟΚ, και αυτό να το καταλάβω.
Την Κατερίνα Φ. γιατί εξακολουθείτε να την έχετε ακόμα στο banner; ‘Πρώτη μούρη’;
Τεμπελιάσαμε και ξεπετάξαμε τη φασούλα, με ένα change status από “Publish” σε “Draft”;
Κρίμα δεν είναι, ρε σείς; Όχι, έτσι…
Αυτά, για το θέμα, και ελπίζω να διορθώσατε το ‘unfair’).
Και παρκάρω στο πλάι τη γκρινίτσα μου, γιατί δεν τελειώσαμε με τις ‘ειδικές’ κατηγορίες, καθώς και το BestPrice έχει τις δικές του.
Πιο συγκεκριμένα το BestPrice έχει 3 επίπεδα πιστοποίησης. Το Gold, το Silver και το Bronze. Περισσότερα, μπορείτε να δείτε εδώ.
To παράδοξο που βλέπουμε είναι ότι υπάρχουν ακριβώς 280 Gold, 280 Silver και 280 Bronze πιστοποιημένα καταστήματα!?!
Αυτό το ‘280’ δεν ξέρω αν είναι κάποιο όριο, κάποιος αριθμός φετίχ του προγραμματιστή που το σκέφτηκε ή αν ήμουν τόσο τυχερός που το πέτυχα πάνω σε τέτοιο νούμερο. Ποτέ δεν θα μάθουμε. (εκτός αν διαβάζετε από BestPrice και απαντήσετε στα σχόλια).
Διόρθωση: Οι καλοί φίλοι από το BestPrice, που διάβασαν τελικά το post (και τους ευχαριστώ πολύ), με βοήθησαν με μια διόρθωση. Τελικά δεν ήταν 280 eshops σε κάθε κατηγορία, γιατί εγώ είχα κάνει λάθος. Στο bot μου, είχα χρησιμοποιήσει την ίδια γραμμή κώδικα 3 φορές (η τεμπελιά του copy-paste), με αποτέλεσμα να έχω 3 golds, αντί για gold-silver-bronze. Με τη διόρθωση τα νούμερα, έχουν ως εξής:
- Gold: 280
- Silver: 114
- Bronze: 55
και συνολικά 449 eshops έχουν κάποια μορφή πιστοποίησης.
Και ακόμα ένα μυστήριο νούμερο.
Το 111.
Ο αριθμός των καταστημάτων που κέρδισαν το ‘Customer Review Award’ του BestPrice και έχουν το αντίστοιχο badge.
Τέλος, δυο ενδιαφέροντα ευρήματα από το BestPrice, που αφορούν τους τρόπους αποστολής και εξτρα παρεχόμενες υπηρεσίες, που ενδεχομένως προσφέρουν τα ηλεκτρονικά καταστήματα.
Γεωγραφία
Updated και εμβόλιμη πληροφορία, που προέκυψε από την ανάλυση των στοιχείων.
Πάνω στο Σκρουτζ, βρίσκουμε και eshops από τις ακόλουθες χώρες (βάσει του ΓΕΜΗ τους, καθώς υπάρχουν αρκετά eshops με κατάληξη .gr, αλλά αλλοδαπό ΓΕΜΗ):
- Βουλγαρία: 8
- Τσεχία: 3
- Κύπρος: 5
- Γερμανία: 1
- Πολωνία: 1
- Γαλλία: 1
Οι βαθμολογίες
Και φτάσαμε στο ζουμί.
Ποια είναι τα καλύτερα καταστήματα πάνω στο Σκρουτζ, για το 2024;
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Ώπα, ώπα… στάκαμαν.
Πρέπει να βάλουμε και φέτος λίγο σασπενς. Έτσι θα το αφήσουμε.
Χωρίς κλιμάκωση;
Οπότε πριν παρουσιάσω τους καλύτερους, θα μου επιτρέψετε να κάνω μια σημαντική παρατήρηση.
Μέχρι πέρυσι, ο αριθμός των αξιολογήσεων για τους ‘καλύτερους του Σκρουτζ’, ξεπερνούσε τις 1000. Ναι, χίλιες!
Για παράδειγμα, πέρυσι είχαμε 3 καταστήματα που ξεπερνούσαν τις 1000, και ακόμα 4 που ξεπερνούσαν τις 900 αξιολογήσεις.
Το 2022, τα ηλεκτρονικά καταστήματα που είχαν περισσότερες από 1000 αξιολογήσεις ήταν… 12! Με 6 από αυτά να έχουν περισσότερες από 1500 αξιολογήσεις!!!
Το τονίζω ξανά.
Έξι eshops είχαν πάνω από χίλιες πεντακόσιες (1500) αξιολογήσεις.
Φέτος, οι περισσότερες αξιολογήσεις σε eshop πάνω στο Σκρουτζ, ήταν… 350.
Τι έγινε;
Γιατί έχουμε τόσο σοκαριστική πτώση στις αξιολογήσεις; Δεν ενδιαφέρεται ο κόσμος να αξιολογήσει ή έχει αλλάξει το μοντέλο των αξιολογήσεων;
Αυτό είναι ίσως το πιο σημαντικό πράγμα, που ΔΕΝ θα μάθουμε από αυτή τη μικρή έρευνα. Και θα έχει μεγάλο ενδιαφέρον και πολύ αξία για όλο το οικοσύστημα, να καταλάβουμε που οφείλεται αυτή η πτώση.
Κλείνω όμως την παρένθεση και συνεχίζουμε με τον νικητή μας.
Όπου φέτος, ήταν πολύ δύσκολη η επιλογή γιατί οι δυο πρώτοι… σχεδόν ισοψήφισαν.
Αφού λοιπόν, υπενθυμίσω ότι τα 3 κριτήρια που χρησιμοποιώ για την ανάδειξη του καλύτερου eshop είναι τα ακόλουθα:
- Ποια είναι η μέση βαθμολογία που έχει το κάθε eshop;
- Πόσες αξιολογήσεις έχει συνολικά;
- Πόσες θετικές αξιολογήσεις έχει (και ποια η αναλογία τους σε σχέση με τις συνολικές);
Καταλήγουμε ότι ο μεγάλος νικητής για το 2024 είναι…
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Μεγάλος νικητής
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
για το 2024
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
είναιιιι…….
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Το MG Manager!
Συγχαρητήρια σε όλη την ομάδα για την προσπάθεια.
Συνεχίστε με αυτό τον ρυθμό.
Αυτό το υπέροχο βραβείο, δημιουργία ενός εκπληκτικού prompt στο ChatGPT… σας ανήκει!
Η μάχη που δώσατε ήταν σκληρή, αλλά κερδίσατε στο νήμα.
Εδώ και η πρώτη 10αδα με τις μεγαλύτερες βαθμολογίες και αξιολογήσεις.
Και για τη σύγκριση, η αντίστοιχη 10άδα του 2022 και του 2023, για να συγκρίνετε τον αριθμό αξιολογήσεων
2022
2023
Να κάνω και ένα μικρό σχόλιο, αν μου επιτρέπετε.
Και θα του βάλω και ποσοστό, για να γίνει πιο δραματικό.
Το 20% των 10 καλύτερων eshops του 2023… δεν υπάρχουν πια.
Για διάφορους λόγους, το καθένα. Ας το κρατήσουμε στο πίσω μέρος του μυαλού σας.
Αφήνω όμως τις λυρικότητες και πάμε να δούμε και την αντίστοιχη πρώτη δεκάδα του BestPrice.
Να σημειώσω ότι εδώ έχω σορτάρει με το πλήθος των αξιολογήσεων, αλλά μπορεί να είναι biased, μιας και το BestPrice τρέχει έναν διαγωνισμό για αξιολογήσεις, οπότε οι μεγάλοι παίχτες ίσως να ευνοούνται λίγο.
Γι’ αυτό το λόγο, θεώρησα σωστό, τουλάχιστον για φέτος να μην συμπεριλάβω αυτά τα στοιχεία στην εύρεση του τελικού νικητή, και μείναμε μόνο με τα στοιχεία του ‘Σκρουτζ’.
Όπως και να έχει, αυτοί είναι οι 10 καλύτεροι του BestPrice, για το 2024, ως προς τον αριθμό αξιολογήσεων, και μπράβο τους για την προσπάθεια που κατέβαλαν, τη χρονιά που μας πέρασε.
(click/tap για να μεγαλώσει)
Ladies and gentlemen… αυτά.
Αυτή ήταν η ανάδειξη του ‘Καλύτερου Ελληνικού eShop 2024‘ και για φέτος, sponsored by … no one!
Του χρόνου, θα προσπαθήσω να ‘παντρέψω’ λίγο καλύτερα τις πληροφορίες Skroutz και Bestprice, και ενδεχομένως να προσθέσω και το Shopflix.
Μέχρι τότε όμως, έχουμε καιρό.
Σας εύχομαι ένα υπέροχο 2025, γεμάτο υγεία, χαμόγελα και πολλή δημιουργικότητα.
Να μακροημερεύετε και να ευημερείτε (που θα έλεγε και ο πανμέγιστος life coach… Spock!) 🖖
Υ.γ.1: Το Imagάκι στο cover φτιαγμένο και αυτό από ChatGPT. Die Photoshop die… που δεν έγινες εύκολο τόσα χρόνια, για να σε μάθω, ενώ ήθελα τόσο πολύ. 😘
Υ.γ.2: Υποθέτω ότι αρκετές και αρκετοί που διαβάζετε αυτό το blogάκι, κάτι θα έχετε ακούσει για τα eCommerce Meetups. Με δυο λόγια, μικρές συγκεντρώσεις που κάνουμε περίπου μια φορά κάθε δυο μήνες, και προσπαθούμε να λύσουμε υπαρκτά προβλήματα και προκλήσεις που συναντάμε. Για να μην φλυαρώ, περισσότερες πληροφορίες θα βρείτε εδώ.
Δυο στοιχεία όμως, που έχουν ενδιαφέρον και ενδεχομένως δεν γνωρίζετε.
- Είμαστε πλέον περισσότερα από 300 άτομα!
- Να δεσμεύσετε την 22η Ιανουαρίου, για να είστε παρούσες και παρόντες στο πρώτο eCom Meetup του 2025. Και προσέξτε…έχουμε τσεκάρει τα πάντα. Δεν έχει ούτε ευρωλίγκες, ούτε τσουλού, ούτε κόνφερενς, ούτε Φάρμες, ούτε Μάστερ Σεφ. Κάνα Beast Games παίζει να έχει, αλλά αυτό μπορείτε να το δείτε και την επόμενη μέρα. 😉
Το μέρος… το κρατάμε έκπληξη. Έχει το ενδιαφέρον του! Σύντομα περισσότερες πληροφορίες.
Υ.γ.3: Φαντάζομαι ότι έχετε παρατηρήσει πως έχει γεμίσει το ιντερνετ με κάτι απίθανους τύπους που προσφέρουν εκπαιδεύσεις, υπόσχονται εκατομμύρια κέρδη και λοιπές Tatoμαλακίες.
Μικρό δείγμα από τo timeline μου:
Έχω πετύχει μέχρι και τύπο που ζητούσε 600 κάτι ευρά για να διδάξει τον κόσμο πως να κάνει τα αρχεία του pdf.
Και δεν κρίνω αν είναι ποιοτικό το αποτέλεσμα τους, γιατί δεν το γνωρίζω. Ούτε θέλω να το μάθω.
Αλλά δικαίωμα τους, και καλά κάνουν.
Εγώ απλά θα υπενθυμίσω για μια ακόμα φορά, στους καλούς μου φίλους, στο GRECA, ότι είναι σύνδεσμος που δημιουργήθηκε από ιδιωτικές εταιρείες, για να προστατεύει τα συμφέροντα αυτών και της αγοράς. Δεν θα ήταν πολύ δύσκολο, να βάλει ένα πλαίσιο αξιολόγησης αυτών των υπηρεσιών “εκπαίδευσης”.
Με απλά λόγια, όπως έκανε το Trustmark (και μπράβο του), ε, ας κάνει και κάτι αντίστοιχο για τα εκπαιδευτικά προγράμματα. Τουλάχιστον, ως υπηρεσία ελέγχου προς τα μέλη του.
Αυτό σαν σκέψη, και θα επανέλθουμε κάποια στιγμή στο θέμα ‘εκπαίδευση’ στον κλάδο μας.
Υ.γ.4: Όχι άλλο PMax, ρε τσακάλια. Ήμαρτον…

